ΦΙΑΛΕΣ ΑΡΩΜΑΤΩΝ

H Ιστορία των μυροδοχείων και των μπουκαλιών των αρωμάτων.Οι φιάλες των αρωμάτων γίνονται για να προσελκύσουν την προσοχή μας και να αντιπροσωπεύουν την ομορφιά του αρώματος που βρίσκεται μέσα.Τα αρώματα επηρεάζουν τις σκέψεις,τα συναισθήματα και τις απαντήσεις μας στους ανθρώπους.

Οι ιστορικοί πιστεύουν ότι οι Αιγύπτιοι ήταν οι πρώτοι που ενσωμάτωσαν τα  αρώματα σε τελετουργίες του πολιτισμού τους.Οι αρχαιολόγοι έχουν ανακαλύψει περίπλοκα μυροδοχεία μέσα στους τάφους των αιγυπτιακών Φαραώ (σήμερα ορισμένα από τα μπουκάλια των άρωμάτων  από τον τάφο του Τουταγχαμών είναι εκθέματα στο Μουσείο του Καΐρου στην Αίγυπτο).Τα περισσότερα αρχαία δοχεία αρωμάτων είχαν απλές μορφές,αλλά ορισμένα από αυτά ήταν πραγματικά έργα τέχνης. Οι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν διαφορετικά υλικά όπως το αλάβαστρο, σκληρές πέτρες, γυαλιά ακόμη και χρυσό για να αποθηκεύσουν  τα αρώματα τους.

Η χρήση του γυαλιού για την κατασκευή φιαλών για τα αρώματα χρονολογείται γύρω στο 1500 π.Χ.Οι Αιγύπτιοι πρώτη φορά εφηύραν το γυαλί και κατασκεύασαν γυάλινα μυροδοχεία για να αποθηκεύουν τα αρώματα τους.Σε εκείνες τις ημέρες μια γυάλινη φιάλη αρώματος ήταν αρκετά ασυνήθιστο και προνόμιο για τους πλούσιους.

Τα γυάλινα μπουκάλια αρωμάτων διαδόθηκαν στην Αγγλία τον 16ο αιώνα. Στη Βόρεια και τη Νότια Αμερική,οι φιάλες εισάγονται από την Αγγλία στα μέσα του 18ου αιώνα.Στη περίοδο της Αναγέννησης η Βενετία ήταν διάσημη για τα φανταχτερά διακοσμητικά γυάλινα μπουκάλια αρωμάτων.Η Γαλλία και η Ιταλία άρχισε επίσης τη δημιουργία γυάλινων μπουκαλιών αρώματος.

Η μετάβαση από το γυαλί προς πορσελάνη παρατηρήθηκε κατά τα μέσα του 18ου αιώνα.Οι φιάλες αυτές σχεδιάζονται συνήθως από την καθημερινότητα των ανθρώπων αλλά και από τις συνήθειες των  ζώων και ήταν πολύ λεπτομερείς.Τον 18ο αιώνα πολλοί αρωματοποιοί στη Νέα Αγγλία άρχισαν να πειραματίζονται με διαφορετικά μεγέθη, σχήματα και χρώματα.Αυτές οι αντίκες φιάλες αρωμάτων είχαν σχήμα,όπως τα φρούτα,τα ζώα,τα πουλιά και τα λουλούδια.

Καθ ‘όλη τη δεκαετία του 1900, πολλοί κατασκευαστές άρωμα άρχισαν να δίνουν στυλ στα μπουκάλια των αρωμάτων.Ο Francois Coty αύξησε κατακόρυφα τις πωλήσεις του με κρυστάλλινες δημιουργίες του για μυροδοχεία. Εκπληκτικά μπουκάλια για αρώματα έμειναν στην ιστορία από αρωματοποιούς όπως ο Caron, Guerlain και ο Roger et Gallet.

Τη δεκαετία του 1920 έφερε μια νέα εποχή για τα αρώματα και η οπτική παρουσίαση του αρώματος έγινε σημαντική πτυχή μιας επιτυχούς βιομηχανίας.Τα μπουκάλια ήταν συχνά εμπνευσμένα από μητροπολιτικές πόλεις και ταινίες του Χόλυγουντ.

Το 1921 το Chanel No 5 κυκλοφόρησε από την Chanel. Αυτό το μπουκάλι του αρώματος έχει ένα πολύ απλό,αλλά και μοναδικό σχεδιασμό.

Κατά την οικονομική κρίση του 1929, η αγορά αρωμάτων επιβραδύνθηκε δραματικά και τα μπουκάλια έγιναν λιγότερο περίτεχνα και περισσότερο συντηρητικά.Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η βιομηχανία αρωμάτων επανιδρύθηκε και πολλοί  νέοι δημιουργοί  προέκυψαν όπως ο Christian Dior,Nina Ricci, κλπ  με τα νέα στυλ στα μπουκάλια τους.  

Στα μπουκάλια του 1950 εμπνεύστηκε από ρομαντισμό ο Δημιουργός Σαλβαντόρ Νταλί και σχεδίασε το μπουκάλι για το “Monsieur Marquay” από Marquay. Μπουκάλι του  αντιπροσωπεύει ένα κομψό άνδρα με ένα κορυφαίο καπέλο και παπιγιόν.

Μετά από εκείνη τη στιγμή,οι φιάλες των αρωμάτων έχουν εμφανιστεί σε μια ποικιλία μορφών.Κατέχουν την ατομικότητα και την τέχνη της ποιότητας.

Στατιστικά στοιχεία αναφέρουν ότι το 70% των ανθρώπων που αποφασίζουν να αγοράσουν ένα συγκεκριμένο άρωμα το κάνουν με βάση τη διαφήμιση και την εμφάνιση, πολύ πριν ανοίξουν το μπουκάλι και μυρίσουν το άρωμα.